What Is Corporate Security Intelligence?
W artykule zatytułowanym „Definicja Wywiadu” znajduje się obszerna analiza tego, czym dokładnie jest wywiad. Zachęcam do lektury w celu uzupełnienia ewentualnych braków w wiedzy 🙂
Celem tego artykułu jest :
- Wyjaśnienie, co rozumiemy przez termin „wywiad” w kontekście korporacyjnego środowiska bezpieczeństwa.
- Zapoznanie czytelników z historią wywiadu korporacyjnego oraz jego rozwojem na przestrzeni czasu.
- Pokazanie, w jaki sposób należy rozumieć ciągłą ewolucję wywiadu biznesowego w organizacji.
- Wyjaśnienie, jak strategiczny wywiad dodaje wartość do procesu podejmowania decyzji na poziomie strategicznym, identyfikacja odbiorców oraz zakres funkcji, w tym co może i czego nie może zaoferować.
- Przedstawienie znaczenia posiadania przewagi informacyjnej poprzez szybsze zrozumienie otoczenia oraz zdobyć wstępne pojęcie jak można ją osiągnąć.
Wywiad może odnosić się do:
- Produktu, takiego jak pisane sprawozdanie lub krótka informacja
- Procesu, taki jak metoda zbierania i analizowania informacji
- Struktur, które realizują proces w celu wygenerowania produktu
W naszym przypadku „wywiad” odnosi się do materiału przeznaczonego do wsparcia na wszystkich poziomach: strategicznym, operacyjnym i taktycznym.
Najważniejszym jednak punktem jest zrozumienie jednej rzeczy: Wywiad i informacja są to dwa różne pojęcia. Pisałem na ten temat w pierwszym wpisie „Definicja Wywiadu„
Informacje otaczają nas głównie w postaci surowych danych, pozbawionych kontekstu lub spójności.
W przeciwieństwie do tego, produkt wywiadowczy to materiał przemyślany i dopracowany, aby wygenerować wgląd ( dodać kontekst ).
Ta różnica jest istotna, dlatego że w dzisiejszym świecie cyfrowym, gdzie dostępnych jest coraz więcej danych, wywiad staje się coraz bardziej popularny w firmach.
Competitive Intelligence is a necessary, ethical business discipline for decision making based on understanding the competitive environment.
Strategic and Competitive Intelligence Professionals. scip.org.